EKO ciemata projekta izstrādes prasības un etapi
Galvenais darba uzdevums: Izpētīt, izanalizēt un izprojektēt mūsdienīgu EKO ciematu lauku ainavas teritorijā, ievērtējot gan ekoloģiskos, funkcionālos un estētiskos faktorus.
EKO ciemata lokalizācijas vietas:
- teritorija – Eko ciemats Grobiņas tuvumā;
- teritorija – Eko ciemats Dobeles tuvumā;
- teritorija – Eko ciemats Valmieras tuvumā.
Darba process tiek izdalīts 3 etapos. Visām teritorijām izdalītie 3 etapi, nodefinētās prasības analogas.
1 etaps: esošā novada / pagasta vietas izpēte, kas ietver normatīvo aktu, dokumentu izpēti un analīzi.
1 etapā studentiem jāizvērtē absolūti visas iezīmes, fakti un aspekti, raksturojums, kas skar ainavas analīzes procesu. Plānotajā teritorijā jāveic esošo dabas un kultūrvēsturisko vērtību / objektu izpēte. Nepieciešams veikt ainavas analīzi: skatu punktu izanalizēšana, veģetācijas izpēte, valdošo vēju, insolācijas un trokšņu izpēte, reljefa izpēte, funkcionālā plānojuma, transporta un gājēju kustības analīze. Esošos resursu izpēte, dabas apstākļu raksturojums un analīze.
2 etaps: studentu grupa balstoties uz izpētes materiāliem, ievērtējot nozīmīgos aspektus un konstatētās iezīmes projektējamajai teritorijai veic EKO ciemata funkcionālo zonējumu.
Darba procesā izstrādā transporta un gājēju kustības organizāciju, plānotās apbūves arhitektoniskos risinājumus, resursu izmantošanas iespējas, veic EKO dizaina iezīmju ieviešanu koncepcijas izstrādē (teritorijas labiekārtojuma un apstādījumu koncepcijas, šķērsgriezumi, ielu griezumi, notinumi, apgaismojums u.c.). Projekta koncepcijā jāieplāno esošo resursu izmantošanu EKO ciemata attīstībā.
3 etaps: noslēdzošā daļa, kurā nepieciešams apkopot un pielāgot ilustratīvus piemērus, kas ataino EKO ciemata principiālos un atbilstošākos risinājuma veidus.
Pamatoti izstrādātas, uz izpētes materiāliem balstītas principiālās EKO ciemata shēmas, grafiki, šķērsgriezumi, notinumi, augu sortiments. Sagatavots EKO ciemata projekts M 1:1000, informācijas visaptverošs grafiskais materiāls un secinājumi.